Privacybeleid

PRIVACYVERKLARING KLANT- EN LEVERANCIERSADMINISTRATIE

PRIVACYVERKLARING

Verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens van klanten, leveranciers en andere

opdrachtnemers

Graag maken wij u erop attent dat wij de persoonsgegevens die u ons verstrekt zullen verzamelen

en gebruiken omdat dit noodzakelijk is om een eventuele overeenkomst met u te sluiten en uit te

voeren. Dat geldt zowel voor onze (potentiële) klanten als voor partijen bij wie wij zaken en/of

diensten inkopen.

Bent u een (potentiële) klant van ons, dan gebruiken wij uw gegevens om u een offerte te kunnen

toesturen, te kunnen bepalen aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of dienst dient

te voldoen, zaken te kunnen leveren of werkzaamheden voor u te kunnen verrichten, te kunnen

factureren en met u vlot en efficiënt te kunnen communiceren over de uitvoeringsaspecten van de

overeenkomst.

Bent u een (potentiële) leverancier of andere opdrachtnemer dan zijn uw persoonsgegevens

eveneens noodzakelijk voor de sluiting en uitvoering van de overeenkomst. Bij inkoop is dat nodig

om u te kunnen laten weten aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of dienst wat ons

betreft dient te voldoen, een offerte-aanvraag te kunnen toesturen of een bestelling bij u te

kunnen plaatsen, uw facturen te kunnen betalen en vlot en efficiënt met u te kunnen

communiceren over andere aspecten van de overeenkomst.

U bent niet verplicht om ons uw persoonsgegevens te verstrekken. Als u ons geen of onvoldoende

persoonsgegevens verstrekt, dan is het echter wel mogelijk dat wij aan de hiervoor genoemde

werkzaamheden geen uitvoering kunnen geven.

Doorgifte aan derden

In verband met de uitvoering van een eventuele overeenkomst met u is het mogelijk dat wij uw

persoonsgegevens moeten verstrekken aan partijen die onderdelen, materialen en producten aan

ons toeleveren of in onze opdracht werkzaamheden uitvoeren. Verder maken wij gebruik van

externe serverruimte voor de opslag van (delen van) onze administratie, waar uw

persoonsgegevens een onderdeel van uitmaken. Uw persoonsgegevens worden om die reden aan

onze provider van serverruimte verstrekt. Verder maken wij gebruik van Microsoft Office en de

bijbehorende opslagmogelijkheden voor e-mails en andere bestanden.

Direct marketing

Als u ons daarvoor toestemming heeft gegeven, zullen wij de door u opgegeven persoonsgegevens

bewaren en gebruiken om u in de toekomst persoonlijk per e-mail op de hoogte te brengen van

onze bestaande en nieuwe producten en diensten. Iedere keer dat wij u een reclamemailing sturen,

heeft u de mogelijkheid ons te laten weten hier geen prijs meer op te stellen. Zie hiervoor de

afmeldlink onderaan iedere mailing.

Bewaarperiode persoonsgegevens

Indien u een offerte bij ons heeft opgevraagd maar u geen klant bij ons geworden bent, zullen wij

uw gegevens uiterlijk één jaar na ons laatste contact verwijderen. Ook indien wij een offerte van u

hebben ontvangen, maar wij geen klant van u zijn geworden, zullen uw persoonsgegevens uiterlijk

één jaar na ons laatste contact worden verwijderd. Bij het verwijderen worden privacygegevens

verwijderd. Algemene bedrijfsgegevens worden wel bewaard. Bent u wel klant bij ons geworden of

wij bij u, dan zullen wij uw persoonsgegevens bewaren voor de duur van zeven jaar na het einde

van het boekjaar waarin de overeenkomst met u volledig is uitgevoerd. De periode van zeven jaar

komt overeen met de periode waarbinnen wij verplicht zijn onze administratie te bewaren voor de

Belastingdienst. Na afloop van deze periode zullen daar waar het mogelijk is uw persoonsgegevens

verwijderen.

Uw rechten

U heeft het recht om ons te vragen om uw eigen persoonsgegevens te mogen inzien. Als daartoe

aanleiding bestaat, kunt u ons ook verzoeken om aanvulling van uw persoonsgegevens of om het

wijzigen van onjuistheden. Daarnaast heeft u het recht om te vragen om uw persoonsgegevens te

wissen of het gebruik van uw persoonsgegevens te beperken. Ook kunt u bij ons bezwaar maken

tegen het verzamelen en gebruiken van uw gegevens of een klacht indienen bij de Autoriteit

Persoonsgegevens.

Tot slot kunt u ons verzoeken om verkrijging van uw persoonsgegevens of


overdracht van die gegevens aan een ander. Om uw rechten te kunnen uitoefenen kunt u zich

wenden tot:

Bouwbedrijf Bekman B.V.

Pannekoekendijk 20

7887 EW Erica

0591-302479

info@bouwbedrijfbekman.nl

Ook met vragen of voor meer informatie over het verzamelen en gebruiken van uw

persoonsgegevens kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

1 december 2019